);

Różne rodzaje biletów MZK

W miejscowościach, w których władzom zależy na tym, aby ludzie korzystali z komunikacji miejskiej, a nie swoich samochodów robi się wszystko, aby ludzie chcieli to robić. Na te zachęcające działania składa się wiele czynników. Tabor komunikacyjny(autobusy, tramwaje, metro) musi być nowoczesny. To na początek. A dalej to różnorodne bilety, łatwość ich zakupu(automaty biletowe stacjonarne i mobilne), duża częstotliwość kursowania taboru, mądrze ułożone linie.

Bilety powinno być – jak wspomniałem – łatwo dostępne. Oprócz automatów powinna być możliwość ich zakupu przez smartfony, w sklepach, kioskach. I sprawa bardzo ważna – muszą być różne rodzaje biletów. Gdy jest tylko bilet jedno przejazdowy, czyli płaci się tyle samo za przejazd jednego przystanku jak i całej trasy. To mocno zniechęca do korzystania z komunikacji miejskiej, jak i prowokuje do jazdy bez biletu. Bilety powinny być czasowe, np. 15-30-60 minutowe. Powinny też być ważne 24-48-72 godziny. Bilety okresowe też powinny być różne, czyli zarówno bilet na jedną linię, na wszystkie linie, na kilka linii. łatwość zakupu biletów jest jednym z czynników zachęcających do wyboru komunikacji miejskiej jako środka transportu.

Dodaj komentarz